#header-inner img {margin: 0 auto !important;} #header-inner {text-align:center !important;} -->

Pages

Tuesday 17 March 2015

OPERATION USUS PART 3

sambungan...

Operation Hari Sabtu kan.. Sepanjang 7 hari 14 hari laki aku admitted and pas operation aku x amik cuti pon.. Amik cuti pon Jumaat sebelum operation je..  Sepanjang 14 hari, aku tdo Hospital dan ulang alik dari tempat kerja. Balik je kerja, aku iron baju siap2 utk pergi kerja hari esoknya.. Aku x amik cuti sebab time tu tengah settlekan paper work kat ofice.. Kalau x aku la mnusia yg pling awl apply cuti...

Sepatutnya Daus admitted 7 hari je.. Tapi ade masalah sikit, so, doctor lanjutkan lagi 7 hari (insurance, kesihatan) .. Bila tiba hari Jumaat aku la pling bhagia.. At least x penat dan x rushing..Padahal rumah dan tempat kerja dekat je. hehehe. Hospital kat area Pekeliling, rumah Keramat, Kerja kat Ampang..

Berbalik status kesihatan laki aku pas operation, selagi x kentut die xboleh minum air, dan selagi die x membuang die xleh makan.  Lebih kurang hari ke 6 die dah cabut wayar.. So, kencing kene pergi toilet.. Malam sikit doc bg minum air sesudu..

Hari ke 8 doctor bagi mkn bubur.. Kalau xdek mknn camne die nk membuangnya.. Die start mkn 2 sudu dah xboleh nk mkn.. bile xleh nk mkn, mcm mane nk beraknye ponn.. Dah start sakit perut balik.. Masuk angin sume.. Time ni die xboleh jln lagi.. Kene pakai pampers, lame jugak smpai doktor benarkan die berjalan.. Siap akak dr department diet memujuk suruh mkn.. Sbb tkut doktor marah.. Pastu bila sakit dan xboleh nk mkan emosi jadik x stabil laa..

2 hari je mkn oat dan bubur.. Pastu ktorang mintak mkan nasik.. Dapat mkn nasik ayam.. Masahnye xboleh nk berak pulok.. So, doctor bagi ubat sembelit.. Jadik macam die xboleh membuang naturally.. Doc bg fibre suruh minum, so xla sembelit..

Time ni dah start minum air 2 sudu..


Dalam masa yang sama, kebetulan insurance dari personal dah bertukar kepada company punye insurance.. So, operation ni company la yg byr.. I mean insurance company..

Sebab xboleh mkn bubur dan xlalu nk mkn bubur, diet assistant bagi mkn icr cream je


So, lame sikit lagi la doktor nk monitor smpai la die boleh berjalan dan membuang dlm toilet dan mkan sndiri..


Tapi, moment2 yg xboleh lupa:

  1.  Hari2 aku nk pergi keje, hari2 laki aku ckp xpayah keje.. Tak ke meronta2 aku time drive tu.. Dussshh dushhh..
  2. Sehari aku parking kat situ Rm12 pling sikit.. Sebab aku dtg utk teman tdo rm6/entry.. Esok pagi dah kira rm3/hour start 7am.. Dah tentu2 aku pergi keje kul 9 am kann.. Belum lg pergi melawat time lunch hour. Hantar kain pelikat la.. Itu la ini laaa..
  3. Ade pulak nurse tanye laki aku tu bujang lg ke? Anggap je aku invisible.
  4. Katil sebelah dah tukar 3 patient, laki aku je menten x discaj2..hehe
  5. Paling penting family, sedara mara dan kawan2 yg xpernah berhenti bg moral support.. Yang dtg melawat dan yg tanye khabr thru msg.. I love u guyz!
Time ni aku siap cuci rambut laki aku yang lemak dan berlemak ni.. 1 bilik bau wangi.. Gelak nurse2.

Hari terkahir die admiited, siap dpt ayam masak merah.  OH EMMM GEE!!









No comments:

Post a Comment